کتاب پویایی نظام شهری ایران

کتاب پویایی نظام شهری ایران ، دکتر اصغر نظریان، به اختصار پویایی نظام شهری نیز بین دانشجویان گفته می شود. کتاب پویایی نظام شهری ایران اثر دکتر اصغر نظریان، کتابی جامع و کامل در زمینه تاریخ شهری شهرهای ایران از گذشته تا کنون است. این کتا بسیار جامع بوده و سعی شده تمامی مفاهیم موضوع را در خود به نحوی بگنجاند.

منبع کنکور

علاوه بر اینکه هر دانشجوی جغرافیای شهری، مهندسی شهرسازی و سایر رشته های مرتبط با شهر، باید این کتاب را مطالعه کند، این کتاب منبع مهمی برای کنکور ارشد و دکتری دو رشته شهرسازی و جغرافیا و برنامه ریزی شهری محسوب می شود. به شخصه تنها کتای که در زمینه جغرافیای شهری ایران برای کنکور ارشد مطالعه کردم همین کتاب بود و واقعا مسائل را تا حد زیادی پوشش و پاسخ داده است. البته برای موفقیت در کنکور ارشد پیش زمینه خوب نیز بسیار مهم است. برای مثال بنده در دوره کارشناسی کتاب شار تا شهر را به دقت مطالعه کرده بودم. بنابراین وقتی می گویم که تنها این کتاب را برای جغرافیای شهری ایران خواندم این مسائل را نیز در نظر بگیرید.

سعی در تغییر منابع

در سال های گذشته، چه در کنکور ارشد و چه در کنکور دکتری، سعی شده این کتاب (کتاب پویایی نظام شهری ایران) به حاشیه رانده شود و سوالات زیادی از آن مطرح نگردد ولی به دلیل جامع بودن کتاب این کار عملا شدنی نیست. یکی از دلایل چنین تصمیمی نیز می تواند این باشد که برای سالیان سال این کتاب بخش اعظم سوالات کنکور را به خود اختصاص داده بود و عملا دیگر سوالی نبود که جدید بتوان از آن طرح کرد. به هر حال در کنکور دکتری سال پیش رشته جغرافیا و برنامه ریزی شهری 7 سوال از 20 سوال جغرافیای شهری از همین کتاب مطرح شده بود یا به عبارت صحیح تر اگر این کتاب را داوطلب خوانده بود می توانست به 7 سوال از 20 سوال پاسخ دهد.

خلاصه کتاب کتاب پویایی نظام شهری ایران، نظریان

در زیر فایل خلاصه ای برای شما عزیزان و علاقه مندان تدارک دیده شده که بسیار جامع بوده و تمام مطالب کتاب را پوشش داده است. صاحب اثر یا به عبارتی گردآورنده اثر آقا یا خانوم توکلی است.

دانلود:

خلاصه کتاب کتاب پویایی نظام شهری ایران، اصغر نظریان

*در صورت خرابی لینک به ما اطلاع بدهید.( لینک از ترین بیت )

2 Replies to “کتاب پویایی نظام شهری ایران”

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *